per
انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران
پژوهش های نوین در تصمیم گیری
2476-6291
2017-04-21
2
1
1
28
25139
ترکیب تحلیل استواری و غربالگری فازی به منظور تدوین مدل برنامه ریزی استراتژیک استوار برای شبکه لجستیک خدمات؛ (مورد مطالعه شرکت توزیع برق شیراز)
Combining Robust Analysis and Fuzzy Screening to Develop a Robust Strategic Planning Model for Service Logistics Network; a Case of Shiraz Electric Distribution Co.
علی انوری
anvari.ir@gmail.com
1
عادل آذر
azara@modares.ac.ir
2
اسدالله کردنائیج
naeij@modares.ac.ir
3
مجتبی امیری
mamiry@ut.ac.ir
4
دانشجوی دکتری، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
استاد گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
دانشیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
در زمانی که تصمیم گیری باید در فضای عدم قطعیت انجام شود، تحلیل استواری روشی قابل اتکا برای ارزیابی پیامدهای یک تصمیم اولیه در امتداد زمان است. در این روش تصمیمهای متوالی در خلال زمان پیاده میشوند و مورد ارزیابی قرار میگیرند. برای انجام تحلیل استواری لازم است تا سناریوهای آینده تدوین شده و تعهدات اولیه ای که در این سناریوها از استواری بالاتری برخوردارند، تعیین و استخراج شوند. اما روش تحلیل استواری در اخذ امتیاز خبرگان با توجه به معیارهای مختلف و ترکیب آنها، اطلاعات زیادی را از دست می دهد. در مدل پیشنهادی حاضر برای غلبه بر این مسئله از گامهای الگوریتم غربالگری فازی در ارائه امتیازها استفاده شده است. در این مطالعه با معرفی مبانی تئوری و گامهای عملی اجرای تحلیل استواری فازی نسبت به پیادهسازی آن در یک مطالعه موردی اقدام میشود. به این منظور با حضور شش نفر از خبرگان شرکت توزیع برق شیراز دامنه ای از شرایط آینده و پیکره بندی های سیستم با استفاده از روش تحلیل استواری در بستر کارگاهی استخراج شد و پس از تعیین معیار، ارزیابی فازی کارایی پیکره بندی ها صورت گرفت و تعهدات مورد نیاز تعیین شدند. در نهایت با ساختاردهی مسئله و تعیین پیکره بندی های مطلوب، گامهای اجرایی به پایان رسید و راهکارهای استراتژیک شبکه لجستیک این شرکت در افق ده ساله تعیین شد. تلفیق غربالگری فازی با تحلیل استواری، ابزار مناسبی برای چارچوب برنامه ریزی استراتژیک سازمانها و برای مسائل مبهم و ساخت نیافته فراهم می آورد.
When decisions are made in uncertainty, robust analysis is a reliable method to evaluate the consequences of an initial decision during time. In this method sequential decisions would be implemented during a period of time and assessed. To establish robust analysis, we need to develop future scenarios and extract initial commitments which are more robust. Although it's abilities, robust analysis is a simple approach for gathering expert opinions and loses lots of information. The proposed model in this article, combines fuzzy screening phases with robust planning. The model here is then tested in a case study. In workshops six experts in Shiraz ED Co. cooperated to extract future scenarios, system configurations and needed commitments. Eventually by structuring the problem and evaluating this based on selected criteria, the desired configurations were specified. These configurations made the strategic solutions for logistics network for long term. The results show the combination of fuzzy screening and robust analysis can be used efficiently as a strategic planning framework for ambiguity and unstructured problems.
https://journal.saim.ir/article_25139_7cac74530c892e3f5de7e8176fdf1a9f.pdf
تحلیل استواری
غربالگری فازی
برنامه ریزی استراتژیک
برنامه ریزی لجستیک
Robust Analysis
Fuzzy Screening
Strategic planning
Logistics Planning
per
انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران
پژوهش های نوین در تصمیم گیری
2476-6291
2017-04-21
2
1
29
50
25140
Original Article
اولویتبندی راهبردهای تعمیرات و نگهداری با رویکرد ترکیبی دیمتل، تحلیل شبکهای و کپراس در صنایع تولیدی قطعات خودرو مطالعه (موردی: شرکت میلاد قم)
Prioritizing Maintenance Strategies with a Combination Approach DEMATEL-ANP-COPRAS in Auto Parts Manufacturing Industry Case Study: Milad Company of Qom
محمد پارسایی
mparsae7@yahoo.com
1
مجید نیلی احمدآبادی
nili2536@gmail.com
2
کارشناسی ارشد، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه قم، قم، ایران.
استادیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه قم، قم، ایران.
تنوع راهبردهای تعمیرات و نگهداری، تنوع ماهیتی سازمانها و تنوع معیارهای انتخاب استراتژی باعث شده تا مسئله انتخاب استراتژی دچار پیچیدگی شود. در این تحقیق راهبردهای مذکور از ادبیات تحقیق جمعآوری شده است. سپس از روش یونگ لن که مبتنی بر ترکیب تکنیکهای دیمتل، تحلیل شبکهای است و ترکیب آن با کپراس، برای اولویتبندی راهبردها استفاده شده است. در این روش، صرفهجوییهایی در جمعآوری اطلاعات و در محاسبات وجود دارد که در متن مقاله تشریح شدهاند. پژوهش حاضر از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی، به لحاظ فرایند، کمّی و به لحاظ نتیجه، کاربردی است و از نظر موضوعی در حوزه تصمیمگیری چند معیاره در انتخاب استراتژی نگهداری و تعمیرات قرار میگیرد. در ایـن تحقیـق، تیم خبرگـان متشکل از ده نفر از کارکنان شرکت و جامعه دانشگاهی که آشـنایی بالایی با مسائل صنعت و مبانی علمی دارند و به روش هدفمند قضـاوتی انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه است. نتایج نشان داد که استراتژی پیشبینانه برای صنعت قطعات خودروسازی مناسبتر است.
The diversity of maintenance strategies, diversity of organizational nature and diversity of criteria for strategy selection, have made the selection of maintenance strategies as a complicated problem. In this research, the strategies have been collected from the literature. Then using Yung-Lan method that is based on combination of DEMATEL-ANP, and combine it with COPRAS, the strategies were ranked. There are some savings in data collection and calculations in Yung-Lan method, which are described in the text. This study is descriptive in nature, In terms of data is quantitative, In terms of results is applicative and in terms of field is MADM problem for selection of maintenance strategy. In this research, the experts consist of 10 experts of company employees and the academic community familiar with the problems of industry and the scientific basis, were selected using targeted sampling. Data collected by questionnaire. The results showed that the predictive strategy is suitable for automotive parts industry.
https://journal.saim.ir/article_25140_1e9bd664a70bf41cbd06084b4ece7944.pdf
نگهداری و تعمیرات
تصمیمگیری چند معیاره
دیمتل
فرایند تحلیل شبکهای
کپراس
Maintenance
Multi-criteria decision-making
DEMATEL
Process analysis network
COPRAS
per
انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران
پژوهش های نوین در تصمیم گیری
2476-6291
2017-04-21
2
1
51
72
25141
Original Article
سنجش کارایی مدیریت شعب بانک ملی با استفاده از تحلیل پوششی داده های سه مرحله ای
Measuring the Managerial Efficiency of Bank Branches: A Three-Stage DEA Analysis (In Melli Bank of Iran)
محمدتقی تقوی فرد
dr.taghavifard@gmail.com
1
مقصود امیری
amiri@atu.ac.ir
2
رقیه مظفری
mozafariroghayeh@gmail.com
3
دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
استاد گروه مدیریت صنعتی، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت صنعتی، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
موضوع اصلی پژوهش حاضر سنجش کارایی مدیریت شعب درجه یک بانک ملی ایران با استفاده از تحلیل پوششی دادههای سه مرحلهای است. هدف پژوهش بررسی تأثیر متغیرهای محیطی بر کارایی شعب بانک میباشد. در این مطالعه، کارایی 93 شعبه طی سالهای 1390 و 1391 با رویکرد ورودی محور و با فرض بازدهی متغیر نسبت به مقیاس، مورد بررسی قرار گرفت. برای بهدست آوردن کارایی از سه نهاده مجموعه سپردههای مؤثر، تسهیلات اعطایی و مطالبات معوق و یک ستانده سود و زیان برای بررسی استفاده شد و در نهایت بهرهوری شعب با استفاده از شاخص مالم کوئیست محاسبه شد. دادههای تحقیق از طریق گزارش سالیانه بانک جمعآوری و با اسفاده از نرمافزار لینگو و ایویوز حل تحلیل شد. با توجه به نتایج بهدست آمده بعد از تعدیل عوامل محیطی و اختلالات آماری و مقایسه با کارایی بهدست آمده قبل از تعدیل ورودیها نشان میدهد که متغیرهای محیطی تأثیر معناداری بر اثربخشی شعب بانک دارند. نتایج تحقیق نشان میدهد که بعد از تعدیل ورودیها، کارایی واحدها در سال 90 از 29 واحد به 33 واحد کارا افزایش و در سال 91 از 26 واحد به 52 واحد کارا افزایش پیدا کرد. براساس نتایج این تحقیق میتوان نتیجه گرفت که در بسیاری از موارد عدم اثربخشی مدیران تا حدودی ناشی از تأثیر عوامل محیطی و غیر قابل کنترل بر عملکرد آنان است و نباید اثربخشی عملکرد شعب را کامل به شایستگی فردی آنان ارتباط داد.
The main purpose of this study is assessment of management performance of branches of the Bank Melli of Iran (BMI) using a three-stage Data Envelope Analysis (DEA). This study examined the effects of environmental variables on the performance of the bank branches. In this study, the performance of 93 branches were studied during 1390 and 1391 by input-based approach and assuming variable returns to scale. To estimate the effective performance three inputs: deposits, loans and facilities granted and one output to check the profit and loss was used. Then branches productivity was calculated using the Malm Quist productivity Index. The data collected through the annual reports of banks and were analyzed by using Lingo and Eviwes. Results After adjustment for environmental factors and statistical disorders and comparing with performance obtained before adjusting inputs show that environmental variables have a significant influence on effectiveness of the bank branches. Results show that after adjusting inputs, performance of units increased from 29 units to 33 units in 1390 and from 26 units to 52 units in 1391. According to the research results, we can conclude that in many cases lack of managers' effectiveness, is partly because of influence of environmental and uncontrollable factors effecting on their performance and performance of the branches should not be fully linked to their individual merit.
https://journal.saim.ir/article_25141_177e7b8f82c4c985951f75f8fffcddc6.pdf
تحلیل پوششی دادهها
شاخص بهرهوری مالم کوئیست
کارایی
مدل تابع مرزی تصادفی
DEA (Data Envelope analysis)
Malm Quist productivity index
Efficiency
stochastic function Analysis model
per
انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران
پژوهش های نوین در تصمیم گیری
2476-6291
2017-04-21
2
1
73
94
25142
Original Article
ارائه چارچوبی برای سنجش آمادگی شرکتها از منظر جانشینپروری با رویکرد ترکیبی فرآیند تحلیل شبکه خاکستری و دیمتل
Proposing a Frame work for Measuring Firms Preparation in Terms of Succession Planning with Combination Approach of Gray ANP and DEMATEL
عاطفه جوکار
at.jo2014@gmail.com
1
محمدحسن ملکی
mh.maleki@qom.ac.ir
2
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه قم، قم، ایران.
استادیار، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه قم، قم، ایران.
بدون شک یکی از مسائلی که ممکن است هر سازمان دیر یا زود با آن مواجه شود، خالی شدن مشاغل بهخصوص مشاغل راهبردی است. با توجه به این، سازمانها ملزم هستند تا برنامه و طرحی مناسب برای برخورد با چنین مشکلاتی داشته باشند. چاره این کار را میتوان در اجرایی کردن طرح جانشینپروری جستجو کرد. هدف این مقاله ارائه چارچوبی برای بررسی سنجش آمادگی شرکت گاز در چهار استان مختلف (تهران، قم، همدان و مازندران) از منظر جانشینپروری میباشد. در این مقاله پس از بررسی ادبیات پژوهش، از روش نگاشتشناختی برای خوشهبندی زیرمعیارهای مؤثر بر جانشینپروری، از فرایند تحلیل شبکه خاکستری برای رتبهبندی و وزندهی گزینهها و از روش دیمتل برای تعیین جهت روابط میان معیارها و زیرمعیارها استفاده شده است. به منظور تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار اکسل و سوپر دسیژن استفاده شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان میدهد که شرکت گاز تهران حایز رتبه اول و شرکتهای گاز قم، همدان و مازندران به ترتیب در رتبههای بعدی از نظر آمادگی برنامه جانشینپروری قرار دارند.
One of the challenges that any organizations will encounter is vacancy specially for strategic jobs, taking this fact into consideration that organizations need to have an appropriate plan to deal with such problems. The solution can be sought in implementation of the succession planning. The purpose of this article is to present a framework to assess Gas companies preparation in different provinces (Tehran, Qom, Hamadan and Mazandaran) in terms of succession planning. In this article, after review of research literature, cognitive mapping for effective criteria on succession planning and gray ANP for ranking and measuring options have been used and DEMATEL method has been applied to determine relationship between criteria and sub criteria. In order to analyze data, excel software and super decisions software has been used. the results of this research indicate that Tehran Gas Company is ranked first and Qom, Hamadan and Mazandaran are next in the rankings respectively.
https://journal.saim.ir/article_25142_69dfb30c9e9aa45d0b7e6879d4c53cb3.pdf
نگاشتشناختی
دیمتل
فرآیند تحلیل شبکه خاکستری
Cognitive mapping
Gray ANP
DEMATEL
per
انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران
پژوهش های نوین در تصمیم گیری
2476-6291
2017-04-21
2
1
95
118
25143
Original Article
شناسایی و اولویتبندی عوامل ایجادکننده اینرسی سازمانی با استفاده از روش دلفی فازی
Identification and Prioritization of Factors Causing Organizational Inertia Using Delphi Fuzzy Method
رضا سپهوند
mrezasep@yahoo.com
1
محسن عارف نژاد
arefmohsen2@gmail.com
2
علی شریعت نژاد
alishariat69@gmail.com
3
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه لرستان، خرمآباد ایران.
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه لرستان، خرمآباد ایران
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه لرستان، خرم آباد ایران.
یگانه امر ثابت در دنیای امروز تغییر است. اگر سازمان خاصیت تغییرپذیری و اصلاح نداشت، در چارچوب اولیه خود باقی میماند و راه پیشرفت آن مسدود میشد. به این خاصیت تغییرناپذیری و سکون در سازمان، اینرسی سازمانی میگویند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویتبندی عوامل ایجادکننده اینرسی سازمانی در سازمانهای دولتی انجام پذیرفت. این تحقیق از نظر روش، ترکیبی از روش کیفی و کمّی است. جامعه آماری پژوهش مدیران میانی سازمانهای دولتی شهر خرمآباد هستند که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند 30 نفر از آنان به عنوان اعضای نمونه انتخاب شدند. در تحقیق حاضر با استفاده از ترکیب روش کمّی و کیفی،نخست با استفاده از دادههای کیفی بهدست آمده از مطالعات اکتشافی شامل بررسی متون اکتشافی و انجام مصاحبههای اکتشافی عوامل ایجادکننده اینرسی سازمانی مشخصمیشود، سپس با استخراج عوامل آنها را از طریق تحقیق زمینهیابی مورد ارزیابی قرار داده میشوند. نتایج پژوهش مشتمل بر دو بخش است که در بخش اول مجموعهای از عوامل ایجادکننده اینرسی سازمانی شناسایی و در بخش دوم میزان اهمیت و اولویت این عوامل مشخص میشود. نتایج پژوهش نشان میدهند که ترس و روحیه محافظه کاری، تهدید موقعیت شغلی، استرس و اضطراب، عدم درک درست نسبت به تغییرات محیطی، انجماد فکری، دفاع روانشناختی و عدم آگاهی از علت تغییر مهمترین عوامل ایجاد اینرسی سازمانی هستند.
In today's world, change is the only constant. If the change wasn’t necessary, the organization remains still in the initial stages of its life. The organization without change and reform remains in its basic framework. Rigidity and stagnation in the organization is called organizational inertia. This study was conducted with aims to identify and prioritize the factors causing organizational inertia. The research methodology is the combination of qualitative and quantitative methods data were analyzed in two phases. First using qualitative data obtained from exploratory studies the causes of organizational inertia have been identified. Then by extracting their factors through research survey data were evaluated. The results are including two parts. First a series of organizational inertia causes were identified and second the importance and priority of these factors were determined.
https://journal.saim.ir/article_25143_772cf6368cefe4ce1197082943793028.pdf
اینرسی سازمانی
سکون و بیتحرکی
تغییر و تحول
روش دلفی فازی
Organizational inertia
the stillness and inactivity
change and Evolution
Delphi Fuzzy Technique
per
انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران
پژوهش های نوین در تصمیم گیری
2476-6291
2017-04-21
2
1
119
148
25144
Original Article
انتخاب مکان احداث شعب بانک با رویکرد تئوری مجموعههای راف- برنامهریزی آرمانی چند انتخابه
Selection of Bank Branches Location Based on Rough Set Theory – Multi Choice Goal Programming
فاطمه عباسی
fatemeh.abbasi71@chmail.ir
1
اکبر عالم تبریز
a-tabriz@sbu.ac.ir
2
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی ، موسسه آموزش عالی کار، قزوین، ایران.
استاد، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
مکانیابی، یک اقدام اساسی در فرایند احداث شعب بانکهاست. انتخاب درست مکان تأثیر مستقیمی بر کارایی بانکها داشته است و دستیابی به سایر اهداف را تسهیل میکند. عوامل مؤثر درتصمیمهای مکانیابی زیاد و پیچیده بوده و استفاده از روشهای سنتی نمیتواند پاسخگو باشد، بنابراین نیاز به استفاده ازالگویی مناسب برای مکانیابی شعب بانکها میباشد. هدف این تحقیق شناسایی معیارهای مهم مکانیابی شعب بانکها و انتخاب مکان مناسب تأسیس شعب جدید بانک سپه میباشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر اجرا توصیفی - پیمایشی است. روش تحلیل مورد استفاده، تئوری مجموعههای راف و برنامهریزی آرمانی چند انتخابه است، به این صورت که نخست معیارهای مهم مکانیابی با استفاده از پیشینه پژوهش و نظر خبرگان تعیین شد و وزن و اولویت معیارها با استفاده از رویکرد تئوری مجموعههای راف به دست آمد، سپس اطلاعات مکانهای کاندید جمعآوری و یک تابع عضویت فازی ایجاد شد که با استفاده از خروجی این تابع، حدود آرمانی و همچنین اولویتهای به دست آمده، یک مدل برنامهریزی آرمانی فرموله و سپس به کمک نرمافزار لینگو حل و بهترین مکان برای تأسیس شعبه جدید بانک سپه مشخص شد. ترکیب تئوری راف و برنامهریزی آرمانی چند انتخابه برای اولین بار در این پژوهش انجام میگیرد.
Location selection is one of the most important activities in establishment of bank branches. Choosing a suitable location have a direct impact on the performance of banks and also facilitating the achievement of other objectives. There are a lot of influential factors on the location selection which are complicated and therefore the traditional methods cannot be used. So we need to have a suitable model that whereby we can find the proper location for bank branches. The purpose of this research is identifying the important criteria in locating bank branches and selection of appropriate location for established new branches of Sepah bank. This Study is an applied research. The method used to analyze is Rough Set Theory and Multi Choice Goal programming. Initially, important criteria was determined using literature and experts opinion , Then Criteria priority were achieved using RST , Then, the candidate locations information were collected and A fuzzy membership function was created and A Multi choice goal programming model was developed using the membership functions output and criteria priority. The goal programming model was solved by lingo software and determined the best place to establish new branches. The combination of rough set theory and Multi Choice goal programming for the first time has been used in this research.
https://journal.saim.ir/article_25144_c37822c53ddbf7e4f41825f7bc87fa36.pdf
Location
Rough Set Theory
Multi choice Goal Programming
Location
Rough Set Theory
Multi choice Goal Programming
per
انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران
پژوهش های نوین در تصمیم گیری
2476-6291
2017-04-21
2
1
149
178
25145
Original Article
شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر تبلیغات اینترنتی در بازار ایران با استفاده از روشهای تصمیمگیری چند شاخصه فازی (مطالعه موردی: صنعت پوشاک)
Identification and Prioritization of Effective Factors on Online Advertising in Iran's Market by Use of Fuzzy MADM Technics (Case Study: Clothing Industry)
علی محقر
amohaghar@ut.ac.ir
1
سید حجت بزاززاده
seyed.hb@gmail.com
2
رویا اقبال
roya.eghbal@yahoo.com
3
دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، ایران.
باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
کارشناس ارشد مدیریت MBA، دانشگاه پیام نورکرج، ایران.
امروزه تبلیغ به عنوان یک عامل مهم در افزایش حجم فروش هر صنعت، نقش قابل توجهی ایفا میکند. با پیشرفتهای روزافزون فناوری، در زمینههای ارتباطی و لزوم انجام تبلیغات در سطح وسیعتر و توانایی دسترسی به تعداد کثیری از افراد جامعه، اینترنت به عنوان یکی از مهمترین ابزارها برای انجام تبلیغات مطرح میباشد، به عبارت دیگر تبلیغات اینترنتی روز به روز فضا را بر رسانههای سنتی تنگتر میکنند به طوری که بسیاری از مدیران تجاری به این نتیجه رسیدهاند که معرفی کالا از طریق تبلیغات سنتی دیگر چندان مفید نیست. اما یکی از بزرگترین چالشهای تبلیغات اینترنتی تلاش برای جلب و جذب مخاطبان است. از این رو هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر تبلیغات اینترنتی در بازار ایران با استفاده از روش های تصمیم گیری چند شاخصه فازی در حوزه صنعت پوشاک میباشد. بر اساس نتایج به دست آمده از این پژوهش، عواملی مانند میزان استفاده روزانه افراد از اینترنت، سرعت اینترنت و به کاربردن جملات و عبارتهای تحریکآمیز و ترغیبکننده در محتوای تبلیغ، بالاترین اولویتها را از جنبه تأثیرگذاری بر مخاطبان به خود اختصاص دادهاند. از این رو پیشنهاد میشود که شرکتهای تولیدی و تبلیغاتی با افزایش ترغیب افراد جامعه هدف خود، به استفاده بیشتر از اینترنت و افزایش سرعت اینترنت از طریق همکاری سازمانهای دولتی و همچنین توجه به نوع و محتوای پیامهای تبلیغاتی و ایجاد جذابیت بیشتر در آنها موفق به جذب بیشتر مخاطبان خود شوند.
Nowadays, advertisement as an important factor plays a significant role in enhancing volume in each industry. By increasingly developing technology in communication, the necessity of advertisement in wide ranges and the ability to access majority of people in societies this factor is getting more essential. The internet is considered as one of the most salient tools for advertisement. In other word, the internet is gradually leaving no room for traditional media so that most advertisement managers found out no use in traditional advertisement for introducing goods anymore. True endeavor for attracting audiences is considered one of the big challenges for internet advertisement. Therefore, the objective of this study is identification and prioritization of effective factors on online advertising in Iran's market by use of fuzzy MADM techniques in clothing industry. Based on the findings of this study, factors such as people's daily use of internet, internet speed, and the use of persuasive and motivating words in advertisements have specified the highest efficient priority on its audiences. Accordingly, it is suggested that commercial and manufacturing companies attract more attention from their addressees through increasingly persuading people in their target society. They can also improve the speed and use of internet by encouraging cooperation among governmental organizations, and pay more attention to the kind and content of advertisement messages in order to make them effectively attractive and successful
https://journal.saim.ir/article_25145_572953db3e3308d4cdfcdee8c727457a.pdf
تبلیغات
نگرش کاربران اینترنتی
صنعت پوشاک
advertisements
internet users view
clothing industry
per
انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران
پژوهش های نوین در تصمیم گیری
2476-6291
2017-04-21
2
1
179
206
25147
Original Article
طراحی شبکه زنجیره تأمین چابک در شرایط وابستگی تقاضا به قیمت
Designing an agile supply chain network in terms of demand dependence on price
فرزانه منصوری
farzanmansoori7@gmail.com
1
طیبه عباس نژاد
t.abbasnejad@gmail.com
2
حمیدرضا عسکرپور
hr.askar@gmail.com
3
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، ایران.
استادیار، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، ایران.
استادیار، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، ایران.
در این مقاله به بررسی مسئله طراحی زنجیره تأمین چابک چند سطحی و چند دورهای در شرایطی که تقاضای مشتری به قیمت محصول وابسته است، پرداخته شده است. هدف این پژوهش طراحی یک زنجیره تأمین چابک در شرایط وابستگی تقاضا به قیمت و تصمیمگیری یکپارچة برنامهریزی توأم تولید و قیمتگذاری برای محصولات متنوع از نظر سطح کیفیت است. در این پژوهش سعی شده است تا با تکیه بر رویکردهای نوین مطرح شده در زمینه برنامهریزی زنجیره تأمین، رویکردی یکپارچه در زمینه مدیریت تقاضا و برنامهریزی تولید ارائه شود که در آن تقاضا، از طریق اهرم قیمت قابل کنترل است. شبکه زنجیره در نظر گرفته شده، سهسطحی است و شامل تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و خردهفروشان میباشد. تصمیمگیریهای یکپارچه در این مسئله شامل انتخاب شرکتکنندگان در هر سطح، مدیریت تقاضا، قیمتگذاری، برنامهریزی تولید، موجودی و توزیع، است. مسئله تصمیمگیری یکپارچة تولید و قیمتگذاری مطرح شده در این مقاله چند محصولی با سطوح کیفیتی مختلف است. یک مدل غیر خطی آمیخته با اعداد صحیح که فرایندهای برنامهریزی مورد نیاز جهت حداکثرسازی سود زنجیره را در بر میگیرد، ارائه شده است. در انتها نیز برای نشان دادن کاربردی بودن مدل ریاضی، مثال عددی ارائه شده است.
In this paper, we consider an agile supply chain network design problem with multiple level and multiple periods under a situation where the customer demands rate is assumed to be depend on customer price. This network includes three-level supply chain with multi-manufacturer, multi-distribution and multi-retailer. All these actors are taken into account in order to generalize the network structure that can however be simpler in principle. Integrated decisions making in this problem include selection of partners in each echelon, demand management, pricing, production, inventory, and distribution planning. Considered Integrated Pricing-Production Decisions problem in this paper is multi-product at different quality levels. We present a model for the management of the chain addressing supply planning and allowing the improvement of the manufacturing system agility in terms of ability in reconfiguration to meet demand. A mixed integer programming (MIP) model formulates the overall decisions required to maximize profit. A numerical problem illustrates the applicability of the models.
https://journal.saim.ir/article_25147_73ca37955dbf9cdab28e7315f4f2c5e1.pdf
یکپارچهسازی زنجیره تأمین چابک
مدیریت تقاضا
طراحی زنجیره تأمین چابک
تصمیمگیری مشترک تولید و قیمتگذاری
ظرفیت محدود
Integrating agile supply chain
Demand management
Designing agile supply chain