%0 Journal Article %T زمان‌بندی حمل و نقل کامیون‌ها در سیستم‌های بارانداز متقاطع چندگانه با پنجره زمانی نرم با در نظر گرفتن عدم قطعیت در پارامترهای زمانی %J پژوهش های نوین در تصمیم گیری %I انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران %Z 2476-6291 %A محتشمی, علی %A نجفی, علی %A امیری, مقصود %A ایرج پور, علیرضا %D 2019 %\ 12/22/2019 %V 4 %N 4 %P 81-125 %! زمان‌بندی حمل و نقل کامیون‌ها در سیستم‌های بارانداز متقاطع چندگانه با پنجره زمانی نرم با در نظر گرفتن عدم قطعیت در پارامترهای زمانی %K مدیریت زنجیره تامین %K بارانداز تقاطعی %K برنامه ریزی خطی امکانی %K الگوریتم ژنتیک %K الگوریتم شبیه‌سازی تبرید %R %X استراتژی لجستیک، یک مزیت مهم برای عملیات مدیریت زنجیره تامین است که نیاز به برنامه‌ریزی متمرکز عملیات برای کاهش زمان و تحویل به موقع محصول جهت افزایش سطح رضایتمندی مشتریان را به دنبال دارد. در این مقاله هدف کمینه‌سازی زمان کل عملیات با لحاظ پارامترهای زمانی غیر قطعی و با رویکرد پنجره زمانی نرم در کل زنجیره تامین می‌باشد و با استفاده از مدل برنامه‌ریزی خطی امکانی مدل برنامه ریزی ریاضی فازی را به مدل قطعی تبدیل می‌نماید. از آنجا که مدل مقاله از نوع برنامه‌ریزی خطی عدد صحیح صفر و یک بوده و متعلق به مسائل با پیچیدگی NP-hard است زمان حل مسئله با افزایش ابعاد مساله به شدت و به صورت نمایی افزایش می‌یابد. لذا برای پیدا کردن جواب‌های نزدیک بهینه مساله از الگوریتم های ژنتیک ، الگوریتم شبیه‌سازی تبرید استفاده شده است.سپس این الگوریتم‌ها با معیارهایی با یکدیگر مقایسه شده و الگوریتم برتر در هر معیار مشخص گردید. %U https://journal.saim.ir/article_37599_d7f5b37629572d133640fcf5f6a37c60.pdf