TY - JOUR ID - 22167 TI - ارتباط بین آشفتگی محیطی ادراک شده، جهت گیری های استراتژیک و موفقیت محصول جدید در شرکت های صادراتی (مطالعه موردی: شرکت واگن پارس) JO - پژوهش های نوین در تصمیم گیری JA - MRDM LA - fa SN - AU - رزاقی, نظامعلی AU - علیپور, محمد صادق AD - کارشناسی ارشد، دانشکده حسابداری و مدیریت، دانشگاه آزاد اسـلامی واحـد تهـران جنـوب، تهران، ایران AD - استادیار، پژوهشکده آمار، تهران، ایران Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 1 IS - 3 SP - 161 EP - 174 KW - "آشفتگی محیطی ادراک شده" KW - "جهت گیری های استراتژیک" KW - "موفقیت محصول جدید" DO - N2 - این پژوهش با هدف بررسی ارتباط بین آشفتگی محیطی ادراک شده، جهت گیری های استراتژیک و موفقیت محصول جدید در شرکت های صادراتی انجام شده است، لذا تحقیق حاضر از نظر روش تحقیق، از نوع کاربردی، توصیفی و پیمایشی می باشد. جامعه آماری مورد بررسی شامل کارکنان کارشناس شرکت واگن پارس در سال 1394 می باشد. از بین این جامعه آماری با استناد به فرمول کوکران تعداد 137 کارشناس، به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده، به دلیل همگن بودن واحدهای موجود، انتخاب و به پرسشنامه تحقیق پاسخ گفتند. روایی محتوایی این پرسشنامه به روش صوری انجام گرفته و به تأیید چند تن از خبرگان و متخصصین رسیده و میزان پایایی آن نیز به کمک آزمون آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. در پایان نتایج حاصل از پرسشنامه تحقیق به کمک آزمون رگرسیون خطی مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج آزمون رگرسیون خطی نشان داد که بین آشفتگی محیطی ادراک شده، جهت گیری های استراتژیک و موفقیت محصول جدید در شرکت های صادراتی روابط معناداری وجود دارد. UR - https://journal.saim.ir/article_22167.html L1 - https://journal.saim.ir/article_22167_ad00d3e74ea116f685bf5f2d937cf6cf.pdf ER -