TY - JOUR ID - 30536 TI - طراحی مدل زمان‌بندی کامیون‌ها در سیستم انبار عبوری موقت چند دربه با رویکرد توقف عملیات JO - پژوهش های نوین در تصمیم گیری JA - MRDM LA - fa SN - AU - باقر, مهدیه AU - کسائی, مسعود AU - عالم تبریز, اکبر AU - زندیه, مصطفی AD - دانشجوی دکتری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران AD - استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران AD - استاد، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران AD - دانشیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 2 IS - 4 SP - 1 EP - 27 KW - انبار عبوری موقت KW - طراحی مدل زمانبندی کامیون KW - الگوریتم فرا‌ابتکاری DO - N2 - انبار عبوری موقت  یک استراتژی توزیع در زنجیره تأمین است که در آن، کالاها و محصولات به‌طور مستقیم از قسمت دریافت به قسمت ارسال منتقل می‌شوند؛ بدون اینکه در مرکز توزیع یا انبار نگه‌داری شوند. هدف این تحقیق، طراحی مدل زمان‌بندی کامیون‌ها در سیستم انبار عبوری موقت چند دربه با رویکرد توقف عملیات است. در این سناریو از زمان‌بندی انبار عبوری موقت، کامیون‌ها مجاز هستند که در حین فعالیت تخلیه و بارگیری متوقف شوند و درزمانی دیگر، فعالیت را از سر بگیرند (رویکرد توقف عملیات ). بنابراین، هم کامیون‌های ورودی و هم کامیون‌های خروجی می‌توانند به‌صورت متناوب داخل و خارج انبار شوند. برای این سناریو، یک مدل برنامه‌ریزی عدد صحیح مختلط خطی توسعه داده شده است. علاوه بر مدل ریاضی، با توجه به ماهیت پیچیده این مسائل، سه الگوریتم فرا‌ابتکاری  برای حل آن و ساختار جدیدی برای نمایش جواب مسئله پیشنهاد شده است. همچنین به‌منظور افزایش کارایی الگوریتم‌ها، از روش تنظیم پارامتر تاگوچی  استفاده شده است. نتایج تجربی نشان می‌دهند که الگوریتم ژنتیک  از دو الگوریتم دیگر (شبیه‌سازی تبرید  و جستجوی ممنوعه ) عملکرد بهتری داشته است. UR - https://journal.saim.ir/article_30536.html L1 - https://journal.saim.ir/article_30536_0a505634d43e87abfc403920032b61dc.pdf ER -