TY - JOUR ID - 32501 TI - طراحی و ایجاد سامانه توصیه‌گر برچسب‌محور بر مبنای شبکه‌های عصبی عمیق JO - پژوهش های نوین در تصمیم گیری JA - MRDM LA - fa SN - AU - روحانی, سعید AU - زندوکیلی, رامین AU - انصاری, منوچهر AD - استادیار، گروه فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه MBA، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - دانشیار، گروه MBA، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 3 IS - 2 SP - 155 EP - 174 KW - سامانه‌ توصیه‌گر KW - برچسب محور KW - شبکه‌های عصبی عمیق KW - فروشگاه اینترنتی DO - N2 - هدف اصلی این تحقیق، طراحی و پیاده‌سازی سامانه توصیه‌گر فروشگاه‌های آنلاین برچسب‌محور برای یک فروشگاه فیلم‌های سینمایی، جهت بالا بردن فروش اینترنتی است. روش تحقیق انتخاب‌شده، روش تحقیق علم طراحی و آزمایشی است که در آن، در مرحله ارزیابیِ روش تحقیق علم طراحی، از طراحی آزمایش استفاده شده است. برای بهبود عملکرد سامانه‌ توصیه‌گر، از برچسب‌های گذاشته‌شده توسط کاربران و الگوریتم شبکه‌های عصبی عمیق برای توصیه فیلم‌های سینمایی به آن‌ها استفاده شده است. آزمایشی طراحی و انجام شده است که در آن، سامانه توصیه‌گر بر‌چسب‌محور (که برای توصیه فیلم‌های سینمایی طراحی و ایجاد شده است) با سامانه توصیه‌گر پالایش گروهی (که از سامانه‌های توصیه‌گر جاافتاده و معیار است) در معیارهای ارزیابی دقت، به‌یادآوری و f1 مقایسه می‌شود. براساس نتایج، سامانه توصیه‌گر برچسب‌محور بر مبنای شبکه‌های عصبی عمیق در تمام این معیارهای ارزیابی از سامانه پالایش گروهی بهتر عمل می‌کند. UR - https://journal.saim.ir/article_32501.html L1 - https://journal.saim.ir/article_32501_0f111976c2a5dc590dc2f30e55d73df0.pdf ER -