%0 Journal Article %T نگاشت توسعه خدمات مهندسی جدید در شرکت های مشاوره پروژه با دیدگاه سیستمی %J پژوهش های نوین در تصمیم گیری %I انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران %Z 2476-6291 %A زارعی, عظیم %A بهبود, رضا %A جعفری, طه %D 2021 %\ 04/03/2021 %V 6 %N 1 %P 1-20 %! نگاشت توسعه خدمات مهندسی جدید در شرکت های مشاوره پروژه با دیدگاه سیستمی %K "توسعه خدمات مهندسی جدید" %K "بازاریابی خدمات مهندسی" %K "مهندسین مشاور پروژه" %K "رویکرد سودا" %K "نگاشت شناختی" %R %X بخش خدمات به صورت مستقیم و غیر مستقیم سهم قابل توجهی از تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص می دهد. در این بین خدمات مهندسی مشاور یکی از مهم ترین بخش های ارائه دهنده خدمات در صنایع گوناگون است که به دلیل پویایی، عدم اطمینان و رقابت روزافزون جهانی، توسعه مستمر آن برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان ضرورتی اجتناب ناپذیر دارد. شناسایی چالش ها و چگونگی توسعه خدمات مهندسی مشاور به کمک نگاشت شناختی مبتنی بر روش سودا با تاکید بر یافتن مراحل فرایند خلق خدمت مهندسی جدید، تعیین عوامل مؤثر بر این فرایند و نحوه بازاریابی خدمت خلق شده هدف اصلی پژوهش حاضر است. جامعه آماری پژوهش را متخصصین صاحب نظر در زمینه شرکت های مهندسین مشاور پروژه تشکیل می دهند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب گردیدند و از طریق مصاحبه های عمیق نیمه ساختاریافته داده های تحقیق جمع آوری شد. یافته های بدست آمده یازده گام برای ایجاد خدمت مهندسی جدید و پنج عامل اصلی تأثیرگذار بر این فرایند را مشخص کرد. رویکرد بازاریابی خدمت مهندسی جدید نیز مبتنی بر راهبرد STP تبیین شد. اعتبارسنجی یافته ها مبتنی بر معیارهای منتخب مربوط به پژوهش های کیفی انجام گرفت که نتایج دلالت بر سطح قابل قبول روایی و پایایی دارد. %U https://journal.saim.ir/article_243356_b6dedd75a0d8664c7cf48da073891f53.pdf