%0 Journal Article %T ارزیابی ادراک عمومی از نسل پنجم ارتباطات سیار از طریق تحلیل احساسات کاربران شبکه اجتماعی توییتر %J پژوهش های نوین در تصمیم گیری %I انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران %Z 2476-6291 %A عالی خانی, یاسمن %A خدیور, آمنه %A عباسی, فاطمه %D 2022 %\ 06/22/2022 %V 7 %N 2 %P 111-135 %! ارزیابی ادراک عمومی از نسل پنجم ارتباطات سیار از طریق تحلیل احساسات کاربران شبکه اجتماعی توییتر %K نسل پنجم ارتباطات سیار %K تحلیل احساسات %K توییتر %K مدل سازی موضوع %K شبکه عصبی بازگشتی %R %X با توسعه ارتباطات سیار و ظهور نسل پنجم، افزایش سرعت و قابلیت‌های اینترنت به عنوان توانمندساز اینترنت اشیا، تغییراتی را در زندگی و کار روزمره افراد ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، مسائل زیست‌محیطی، احتمال بیماری-زایی و تردید در تحقق ویژگی‌های متصور وجود دارد که امروزه مورد بحث فراوان است. اکثر تحقیقات به ابعاد فنی و توسعه‌ای توجه داشته‌اند، در حالی که از منظر علوم اجتماعی، پذیرش فناوری جدید و از دیدگاه بازاریابی، رضایت مصرف کننده می‌تواند برای ارائه‌دهندگان خدمات مهم باشد. بر این اساس، هدف از این مطالعه بررسی درک کاربران شبکه اجتماعی توییتر به عنوان یک بستر میکروبلاگینگ در مورد نسل پنجم ارتباطات سیار با استفاده از روش‌های یادگیری ماشینی و تحلیل احساسات می‌باشد. از این رو، مجموعه‌ای از بیش از 40000 توییت در این زمینه از طریق رابط کاربری توییتر گردآوری شد و مدل شبکه عصبی بازگشتی با دقت 79 درصد ایجاد شد. در نهایت مدل‌سازی موضوع به روش آنالیز تشخیصی خطی برای تعمیق بیشتر انجام شد. نتایج نشان می دهد که اگرچه نارضایتی از کیفیت ارائه شده، هزینه و پوشش نسل پنجم ارتباطات سیار، نگرانی های بهداشتی، شایعات مربوط به کووید19 با نسل پنجم وجود دارد، اما همچنان افراد بیشتری نسبت به آینده این فناوری در زمینه‌های مختلف مانند اینترنت اشیا و هوش مصنوعی خوش بین هستند. %U https://journal.saim.ir/article_253208_99b09f7ff204d88f5915f532bfb16287.pdf