%0 Journal Article %T یک راهنمای عملیاتی برای مدل‌سازی مبتنی بر عامل، بر پایه‌ دسته‌بندی پژوهش‌های صورت پذیرفته در علوم انسانی: انتشار نوآوری در ایران %J پژوهش های نوین در تصمیم گیری %I انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران %Z 2476-6291 %A ابوالفتحی, احسان %A طلوعی, عباس %A حمیدی زاده, محمد رضا %D 2018 %\ 08/23/2018 %V 3 %N 2 %P 1-25 %! یک راهنمای عملیاتی برای مدل‌سازی مبتنی بر عامل، بر پایه‌ دسته‌بندی پژوهش‌های صورت پذیرفته در علوم انسانی: انتشار نوآوری در ایران %K آناتومی عملیّاتی %K مدلسازی مبتنی بر عامل %K بازاریابی حوزه ی انتشار نوآوری %R %X در این مقاله، ابتدا مدلی مفهومی برای دسته‌بندی پژوهش‌های مدل‌سازی مبتنی بر عامل در حوزه‌ی علوم انسانی ارائه شده است. سپس بر مبنای دسته‌بندی ارائه‌شده یک راهنمای عملیاتی جهت پیاده‌سازی مدل‌های مبتنی بر عامل ایجاد شده است. در این رهگذر، با هدف پیاده‌سازی راهنمای عملیاتیِ ارائه‌شده، به مدل‌سازی مبتنی بر عامل در حوزه‌ بازاریابیِ مربوط به انتشار نوآوری (انتشار تلویزیون در ایران) پرداخته شده است و ضمن اجرای گام‌به‌گام این راهنمای عملیاتی برای انتشار نوآوری، توسعه‌ی مدل با اعمال نمودن شبکه‌ ارتباطاتی ترجیحی مدنظر قرار گرفته است. در گام آخر نیز با در نظر گرفتن سناریوهای مختلف برای شبکه‌ی ارتباطاتی ترجیحی، اثر افزایش تعداد ارتباطات و افزودن شبکه‌های ارتباطاتی در بازار بالقوه برای پذیرش نوآوری (محصول و خدمت جدید) بررسی شده است. %U https://journal.saim.ir/article_32495_794932d77b51103f60dcca984937ba99.pdf